
Herbata reklamowa
Herbata zielona to jeden z najpopularniejszych rodzajów tego napoju na świecie. Bardzo często spotkać można ją w kącikach kawowych na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych – konferencjach, targach czy sympozjach. Nierzadko częstuje się nią także klientów podczas wizyt w siedzibach firm lub wysyła w formie podarunku w ozdobnym woreczku czy puszce z logo firmy. W jaki sposób hodowana jest i produkowana zielona herbata? Jak smakuje ten napój i jakie są jego właściwości zdrowotne? Odpowiedź – poniżej.Herbata reklamowa zielona znana jest od tysięcy lat. Już w najwcześniejszych zapiskach na jej temat znaleźć można informacje odnośnie jej właściwości zdrowotnych. W Chinach to właśnie ta jej odmiana jest spożywana najczęściej. Zielona herbata wywodzi się z południowo – zachodnich Chin. Co ciekawe, początkowo jej liście były żute lub jedzone. Często dodawano ją także do różnych potraw. Znaną metodą jej przyrządzania było prasowanie, mielenie na pył oraz parzenie. W czasach współczesnych, herbata tego typu nazywana jest Matchą.
W jaki sposób wytwarzana jest herbata reklamowa zielona? Uzależnione jest to od szeregu czynników, spośród których wymienić należy między innymi rejon uprawy oraz pożądany efekt końcowy. Przyjmuje się, że świeże liście tuż po zerwaniu są podgrzewane na głębokich patelniach i ręcznie zwijane. Proces parzenia liści w bardzo wysokiej temperaturze ma za zadanie zabiec procesowi oksydacji. Sprawia to, że liście zachowują wszystkie niezbędne substancje mające pozytywny wpływ na zdrowie.
herbata reklamowa zielona najczęściej jest bardzo delikatna w smaku. Niekiedy wyczuwalne są tutaj również kwiatowe lub warzywne nuty. W wywodzących się z Japonii napojach nierzadko spotyka się nuty zbliżone do alg morskich. Najczęściej spotkać można się z zieloną herbatą w formie sproszkowanych lub całych liści. Ilość suszu niezbędna do przyrządzenia napoju to około 3 g, które zalewa się 200 mililitrami wody i parzy przez około 3 minuty w temperaturze 80 stopni Celsjusza.